×
Ayman
Missing since
1982

“My son Ayman was kidnapped in 1982. I kept a photo of him with his friend Chahine, which he sent me with this message on the back:
'Chahine and I took this photo in the new Choueifat studio (Starco Studio) while attending its opening ceremony. Amal and her sister were there and we spent the whole night together. Hyam was there too and she says Hi. I sent you this picture as a souvenir and to reassure you that we are doing well here'.
I put the photo on this chair with an illustration of angels that Ayman loved a lot. It was a gift from his girlfriend, and he gifted her my ring which he used to carry in his pocket in return. Ayman gave me this angels card saying: 'She is like you, a mother with her children. Keep it.'. And I did. I chose to paint the chair in navy blue because Ayman liked this color a lot. I still have his navy blue sweater that he loved to wear. I took part in the chairs project because I loved this group and this chair is very meaningful to me.”

Nohad, Ayman’s mother
ايمن
مفقود منذ عام
١٩٨٢

"اختُطف ابني أيمن في العام 1982. احتفظتُ بصورةٍ له مع صديقه شاهين. كان هو من أرسل لي هذه الصورة وكتبَ خلفها هذه الرسالة:
'هذه الصورة أنا وشاهين تصّورناها في استوديو الشويفات الجديد (ستوديو ستاركو)، وكنت قد حضرت أنا حفلة الإفتتاح في هذا الاستوديو، وكانت آمال وأختها وسهرنا طوال السهرة وهيام أيضًا سلّمت عليك. هذه الصورة أرسلتها لك للتذكار لأطمْئنك عن صحّتنا وأحوالنا هنا.'
لذلك وضعتُ الصورة على الكرسي. أما صورة الملاك فأيمن يحبّها كثيرًا، أهدتهُ ايّاها صديقتُه. بدوره أهداها هو خاتمي الذي كان يضعه دائماً في جيبه. أعطاني الصورة، وقال: 'هذه مثلك، امرأة وأولادها. احتفظي بها'. فاحتفظتُ بها. اخترت هذا اللون للكرسي لأن أيمن لطالما أحبّ اللون الكحلي كثيرًا، وها أنا ما زلت محتفظة بسترته الكحلية الشتوية التي كان يعشق ارتدائها. لهذا الكرسي معنى كبير، وقد شاركتُ في هذا المشروع لأنني أحببت هذه المجموعة."

نهاد، والدة أيمن